Blodigt allvar på Historian

0kommentarer

Nu är det bara en vecka kvar till julafton:D Yay!

Idag kom författaren Bob Hansson till oss och föreläste, han var helknäpp, och jätterolig:D:D:D Trodde det skulle bli tråkigt, nån människa som sitter där på en stol och berättar var hans/hennes inspiration kommer ifrån osv., men inte Bob Hansson inte. Han var all over the place!

Sen på historian så slapp vi dom vanliga uppgifterna, utan PG hade förberett en gruppuppgift, man fick gå när man var färdig. Vi delade upp oss i grupper och så fick vi ett papper med gåtor och historiska frågor på, och för varje rätt svar fick vi en lapp med en bokstav på, när vi fått alla 12 så fick man pussla ihop dom och försöka hitta namnet på en känd historisk person. Det första jag sa när vi fått alla lapparna var "Kom igen nu, det är bara att gissa på! Vad finns det för kända historiska personer? Martin Luther kanske?" Och Rebecka som stod med våra lappar skrek till och började hoppa upp och ner, och gissa vad? Det var Martin Luther, I´m a psychic:P Och Rebecka och jag fick sån adrenalinkick av att tävla med dom andra om att vara först att vi båda började skrika och hoppa runt när vi insåg att vi var först. Hahaha, herregud, bara en dum liten lek på historian, och vi beter oss som om vi vunnit höjdhoppsfinalen i OS. MEN, vi var först av alla med svaret, YEEES!

Är inne inne i en Paolo Nutini period igen:D Avgudar honom jämt men jag är fanatisk med jämna mellanrum också:D När jag har fyllt arton SKA jag se honom live, om jag så ska behöva skuldsätta mig och flyga till England så ska jag göra det! Mitt liv är inte komplett förens jag sett honom live, så det så.

Paolo Nutini- Den bästa sångaren, EVER!!!!

Kommentera

Publiceras ej