Lördag: Bröllopet!

0kommentarer

Åkte till kyrkan vid ungefär 4, ceremonin började vid halv 5. Var där ett tag, kastade ris på brudparet på trappen och sen åkte vi till festlokalen. Där fick vi champagne och cider, höll på att svälta ihjäl, men det gick. Italiensk Buffé stod på menyn, det mesta var gott faktiskt! Fick tårta och kaffe senare och med jämna mellanrum blev det sånger och roligheter. Dj:n började spela vid 11 tror jag, och höll på enda till halv 3. Askul, vår släkt var välrepresenterad på dansgolvet, haha, jag, syrran och min morbror höll igång enda tills han slutade spela:D Var riktigt bra drag faktiskt, många var uppe och dansade och bjöd på sig själv. Var lite åttiotalstema, så mycket discomoves syntes:D När vi skulle åka hem och precis hade stigit ut på trappen så sprang en kille förbi, kastade två snöbollar på mammas sambo och sprang iväg. Vi stod chockade och stumma på trappen i några sekunder innan jag utbrast -"En psykopat sprang just förbi och kastade snöbollar!". Visade sig att samma kille hade fart runt och stört ett gäst som försökt söva sina barn i bilen, och så himla ung var han inte, bara dum. Sen diskuterade vi saken en stund innan vi gick för att sätta oss i bilen, jag skrek LOSER för fulla lungor och så satte jag mig i bilen bredvid syrran, då fick hon syn på honom bakom ett garage 20-30 meter bort, och kastade vi oss ut ur bilen, skrek åt honom att han var en jävla fegis och att vi skulle spöa upp honom om han kom igen, mamma skrek att hon skulle ringa polisen och då såg vi honom springa i full karriär bort från oss, in bland husen. Det var ju ingen liten oskyldig pojke heller, han var mellan 16 och 20 och kastade helt medvetet snöbollar på bröllopsgäster klockan tre på natten!

  

1. Syrran och hennes pojkvän
2. Alla gäster fick varsitt ljus dom skulle tända, och så skickade man det framåt, mot brudparet, och dom där fick sätta fast dom i en hållare i hjärtform. Sött!
3. Get the party started!

Kommentera

Publiceras ej