Tillbaka till verkligheten

0kommentarer

Ja nu är sportlovet slut. Tillbaka till skolan, tidiga morgnar, prov, läxor, redovisningar, långa bussresor och sena kvällar med plugg. Tillbaka till kvrav, förväntningar och besvikelser. Men också tillbaka till att få träffa vännerna, lyckade provresultat och ett och annat mvg ;)

Sista tre dagarna på sportlovet tillbringade jag hos pappa. Jag såg hela första säsongen av Prison Break på dvd(15 timmar), tre filmer(á 2 timmar) och en biofilm på söndagskvällen(ca 2 timmar). Utöver det skötte jag mina vanliga träningsrutiner och hushållssysslor. Sitter just nu o funderar på hur dygnet gick ihop sig. Sov jag överhuvud taget? Jaja, prison break var jävligt bra iaf. Man blir inte precis sugen på att ge sig ut o råna en bank. Vilket helvete att sitta i fängelse.

Dom filmer jag såg var The Guardian med Kevin Costner och Ashton Kutcher, Pistvakt(tittade knappt på den, läste en vetenskapstidning istället, mkt bättre), Glory Road med Josh Lucas och sist men inte minst filmen jag såg på bio, Eragon.

Eragon. Ja den var väl bra. Lite väl mycket "sagan om ringen" över den, med en ond härskare som styr över landet och bara en person som kan rädda mänskligheten. Kändes lite kort. Hela sagan om ringen triologin ihopklämd på 103 min typ. Draken var ju skitsöt, och huvudrollsinnehavaren var ju inte alltför ful han heller. Men i det hela taget en bra film, lite ögongodis för att väcka en om man får tråkigt fanns också med.

Kommentera

Publiceras ej