Dopet idag

0kommentarer

Åkte här hemifrån någon gång innan tolv, först svängde vi förbi mormor och hämtade upp henne samt plockade blommor till Erics grav. Sen åkte vi direkt till kyrkan, jag fick dela ut programmen till alla, kände mig lite viktig faktiskt. Dom norska kvinnorna hade folkdräkt på sig! Själv stod jag där i ett par jeans och en stickad topp och såg 3-4 damer tåga förbi i lika vackra kreationer och jag skönk nog två decimeter knallfall. Sen satte Louise en kamera i min hand och sa att jag skulle fota henne när hon stod där framme i kyrkan(hon var gudmor), och då övergick jag från att känna mig viktig till att känna mig som en papparazzi. Måste ha fotat mest i hela kyrkan, men endå satt Fredrik bredvid och hetsade mig att ta mer kort. "men zooma då, zooma!!" viskropade fredrik "men zoomhelvetet funkar ju inte!" viskade jag tillbaka och desperationen måste ha hörts i rösten för han blev tyst. Louise glömde nämna den lilla detaljen att hennes kamera är totalt oduglig, zoomen funkar inte, och man kan inte ta mer än 2-3 kort sen hakar den sig eller stänger av sig. Så jag satt där med en kamera som blinkade rött och vägrade lyda mig medans jag funderade på hur dyr den var(jag trodde ju fortfarande hade jag hade förstört den). Skulle resekassan räcka? Men jag frågade lite försiktigt Louise efteråt och hon bara skrattade o sa" Ja men så är den, för tusen spänn på maxi kan man inte förvänta sig så mkt.! WHAT?! Så jag hade suttit o oroat mig i onödan? Japp!

När vi kom till hemmadopfesten så blev jag o Louise utsedda till lekledare. Den vanliga hiarkin infann sig och jag blev alltiallobärare, utdelare, springflicka och nån slags sekreterare medans min 11 månader och 2 veckor äldre kusin(louise) tog hand om dom "tyngre" uppgifterna. Stå o prata är inte min grej iaf(bortförklaring!).

Vi åt mat o hade trevligt. Jag fick nästan tvångstankar när vi tog gruppfoto. Skulle vara kul om alla kom hem med färska bilder för att sätta i albumen o på varenda ett står en galen tonåring och gör fula poser och miner? Det var nästan så att jag gjorde det, det ryckte i hela ansiktet av längtan att titta i kors o räcka ut tungan.

Ja, det var min lördag. Imårrn ska jag till Icka o rida, och så ska jag städa här hemma, på måndag kväll ska jag nog firas här hemma. Grilla o så. Bara en dag kvar!

Kommentera

Publiceras ej