Onsdag

0kommentarer

10.30 Åkte jag till Icka för att rida en rejäl tur ut till stock. Det var varmt ute, men inte så hemskt, det fläktade svalt. På vägen stannade vi i Sandvik vid Ickas familjs stuga och fikade men red sen vidare till Stock och köpte glass. Nice.

På kvällen kom Icka, Vi såg på Hostel, som enligt personalen på vårt hostel i Polen delvis skulle vara inspelad på vårt hostel där. Hostel är klassad som en av tidernas värsta skräckfilmer, by the way. Det kändes inte så bra och veta det när man var där och skulle sova på natten, haha.
Jag kände inte igen någonting från Polen när jag tittade på den, möjligtvis några gator, men enligt personalen så skulle den ju vara inspelad där inne i hostellet, inte bara vilken gata som helst. Men jag kände inte igen nåt, men jag har tänkt lite och det är kanske inte så konstigt. För det första var Hostel inspelad på en mängd olika platser, så det kan vara bara en femsekundersscen som ärfrån just vårat Hostel i Polen. För det andra var Hostellet i Polen ganska nyrenoverat när vi var där, så inspelningen kan ha skett innan renoveringen. För det tredje såg vi inte hela Hostellet när vi var där, det var ju enormt stort. Så i det stora hela var det kanske inte så konstigt.

Tillbaka till hur fimer var nu då. Mycket styckande, blod och plågor. Ibland skrattade jag högt, men jag kan inte minnas anledningen till skrattattackerna. Slutet får toppenbetyg, kunde inte bli bättre. Hyfsat välgjord med effkter och sånt, allt såg tillräckligt äkta ut för att man skulle bli allvarligt äcklad. Filmern var ju inte läskig direkt, man visste ungefär vad som skulle hända, man satt mera spänd och äcklad än rädd i tv-soffan.

Icka och jag såg en komedi efter, det är en tradition vi inte släpper. Alla minnen från den hemska filmen försvinner om man direkt efter drar igång nåt kul.  Så vi såg på "Bring it on" med Kirsten Dunst.
 

Kommentera

Publiceras ej