Thank you for smoking

0kommentarer

Igår var jag och Willie nere och badade, jag badade inte förstås, det är ju för kallt!


Sen så åkte Maria, mamma och jag till Edsgården och plockade fläderblommor till mormor, en tvättkorg full blev det! Och den tvättkorgen var inte liten! Vi kunde ha plockat mer, vi tog bara en liten liten del av det som fanns. Hos mormor åt vi våfflor, mums, längesen jag åt våfflor!

På kvällen såg vi Thank you for smoking, den var jättebra! Rolig faktiskt. Det handlar om Nick Naylor som är talesman för ett stort tobaksföretag och samtidigt far åt sin 12 åriga son. Som talesman för tobaksföretaget måste han vrida och vända på sanningen för att inte direkt lura, men nästan, folk för att få rökning att framstå i god dager. Men samtidigt som han förespråkar något dåligt måste han vara en bra förebild för sin son. Han äger i debatterna och grillar alla dom andra. Den var inte så provocerande som jag trodde den skulle vara, den handlar ju faktiskt om ett känsligt ämne.

Kommentera

Publiceras ej