Tips på aktiviteter under sommarlovet!

1kommentarer

Min goa vän Icka har frågat mig vad kan kan göra när man har riktigt riktigt tråkigt nu på sommarlovet. Jag sa att jag inte hade en aning. Vilket jag inte hade. Nu har jag vänt ut och in på hela mig för att hitta saker man kan göra när man är rastlös.
Detta kom jag fram till:

- Baka! Du får något att göra och du har nytta av det. Bjud familjen o gör dom glada med.

- Filmmaraton! Är vädret dåligt(som idag) så sätt dig ned och mys med några bra filmer.

- Läs en bra bok eller gå igenom gamla tidningar! Skönaste fotöljen, en smoothie och en bok eller tidningshög så är det fixat.

- Rita/teckna. Sätt dig och måla av något!

- Ta hand om dig själv. Ta ett bad, lägg en inpackning i håret, tänd ljus, lussna på bra musik. Smörj sen in dig med en kroppslotion som luktar gott. Skönt för både kropp o själ!

- Har du hund så kan du ju lära den några häftiga trick eller gå en långpromenad och ta fika med dig.

- Sortera garderoben, släng gammal du inte använder.

- Kolla i gamla fotoalbum. Det kan iaf roa mig länge!

- Surfa runt på nätet. Kolla forum och läs bloggar som inte ligger på topplistan.

- Laga mat och bjud hela familjen på en brakmiddag.

- Rensa i trädgården, du får en schysst solbränna på köpet(använd solskydd fgs! Annars slutar du som en ömmande tomat).

- Lägg patiens! Hatar det men många roas av det faktiskt.

- Spela sport med npn du känner!

1 kommentarer

Icka!

17 Jun 2007 16:55

Tack för tipsen! Det var fiktigt bra tips =)

Kommentera

Publiceras ej