Filmkvällen

1kommentarer

Tittade först på Timon&Pumpa med Ronja, men jag blev lite besviken för filmen var ny men det var avsnitt i den som jag redan sett, hmm... Vi åt pizza också, med ananas och tonfisk såklart, Icka fick böja sig för halv-vegetarianens önskningar, hihi. Sen så såg vi Prestige, en ny thriller om magiker. Den var mycket effektfull, men förvirrande och lite svår att förstå och hänga med i, men som sagt, alltigenom väldigt effekt- och stämningsfull. Sen såg vi Them, en ganska ny rysare, som man hört både ris och ros om. Jag tyckte inte att den var så farlig, det är en sån där "jaga-runt-i-skogen-och-inte-veta-vad-som-följer-efter" film, och det berör mig inte så mkt. Det är så olika från person till person vad man tycker är läskigt dock, Icka och jag blir inte skrämda av samma saker överhuvudtaget. Tror att Icka klarar splatterfilmer bättre än mig, medans jag klarar psykiska stressfilmer bättre än henne. Minns första splatterfilmen jag såg med henne(Hostel) då satt hon o beskrev in i minsta detalj vad som hände, helt seriöst!(Minns du Icka?Trodde du var känsligare men icke..)Them var en sån film där jag bara satt o gnällde på vad karaktärerna gjorde, att dom inte sprang snabbt nog, att dom var osmarta som gjorde si och så, och varför mördarna inte gjorde så istället, sån är jag. Skrattade så jag grät vid två tillfällen till och med, när man ser på rysare och är lite spänd redan så blir allt roligt, och jag får sådär korkade minnesbilder lite då och då som jag kan skratta åt för mig själv.

Vi åt hur mycket som helst då också! Herrgud, tror jag la på mig 10kilo bara på några timmar, haha. Först pizza, rejält med pizza. Sen så lastade vi fram hemgjord dipp, grönsaker att dippa, två chipssorter(lantchips och fullkornschips) och godis. Och så en banan-blåbär smoothie till rysaren. Omg!

Nu ska jag renskriva svenskan som ska vara färdig på måndag, och imårrn åker jag till stockholm!

1 kommentarer

Icka

06 Oct 2007 19:15

Den pizzan är faktiskt god =) Nemas problemas att äta den =)
Haha, ja jag trodde också att jag var känsligare för såna filmer, men tydligen inte =D Den var rätt stressande tycker jag, men det var kul att skämta om den. Jag har en pinne xD

Kommentera

Publiceras ej