Idag!

2kommentarer

Idag hade vi bara två lektioner:D Först matte vid 11(en och en halv timme strötid på morgonen, kommer dit halv 10) sen så cyklade vi till Marieborgsskolan och presenterade våra förslag till uppehållsrummen för elevrådet. Dom ville inte ändra på nåt så vi ska bara köpa material och köra igång. Vi har asmycket skolarbete att göra nuförtiden, hela klassen har det jättejobbigt, men vi har tillsammans med våra mentorer snackat med lärarna så dom saktar ned lite. Ett exempel är datakunskapen, vi ska ha prov på fredag, och vi fick 107 frågor förra fredagen som vi skulle plugga på, för 10 av dom kanske kommer på provet. Och svaren får inte vara ja eller nej, utan långa och detaljförklarade! Vi har alltså 107 frågor med invecklade svar vi måste plugga in på en vecka! Och samtidigt har vi miljarder andra skolarbeten som bara väntar... Jisses, vi är inga maskiner!

Idrotten idag var skitkul, dansade linedance, bugg och vals. Dom andra har haft dans på idrotten i flera veckor nu, men saker har alltid kommit ivägen för den lektionen, så jag har inte varit med tidigare. Ska nog skriva ett tackbrev till ringeltaubska skolan för att vi hade dans 1 timme i veckan 1-6:an.(även fast jag hatade det då något olidligt) Det mesta fanns kvar i huvudet nu och hjälpte mig verkligen nu när jag missat så mkt. :P Jag var jätteskuttig och full av energi då, även fast jag var trött innan, otroligt!:D

Sen åkte jag med Elin hem till henne, där pluggade vi på svenskan. Vi har ritat upp drömhus på några lektioner nu och imårrn så ska vi "sälja" dom till klassen, med dom vanliga säljarknepen som används. Klassen ska rösta på vilket hus dom helst vill ha sen efteråt. Får väl se hur det går, hehe.

2 kommentarer

Icka

18 Oct 2007 19:05

Hur gick det för ert hus? =D

Icka

19 Oct 2007 16:20

Så skönt, då hinner ni förbereda er lite mer innan =)

Ja ;) men man tänker ju på snickers när man hör det ^^ Är det segt?

Kommentera

Publiceras ej