Sjuk(som alltid)

0kommentarer

Jag måste ha världens sämsta immunförsvar! Är ju aldrig frisk, blir knäpp på det. Fick åka hem igår efter första lektionen, höll nästan på att svimma. O idag är jag vara värre. Har hållit på o forskat runt om det finns nåt sätt att stärka immunförsvaret, eller bara tips på hur man kan hålla sig frisk. Hittade litegrann.

Hur man kan förbättra immunförsvaret på lång sikt;
-Motion(hur lätt är det när jag är sjuk all the time?!Annars motionerar jag riktigt duktigt)
-Bra kost(mkt råa grönsaker o frukt)
-Stressa mindre
-Solljus(särskilt höst&vinter)
-Dricka mkt vatten

Är ju ingen nyhet direkt, bara vanliga "så ska du leva" regler. Men jag är glad endå, för jag behöver ju komma i form till spanienresan, och då är det såhär jag tänkt göra. Så om det kan hjälpa fler saker är jag bara glad. Läste också att det fanns immunbristsjukdomar, brist på gammaglobulin A&B, och att det är ganska vanligt. Men så allvarligt är det nog inte. O så läste jag att allergiker har större risk för nedsatt immunförsvar.

Nu sitter jag o käkar mango o äpple, måste vitaminbomba för att få bort den här förskylningen, och så dricker jag en massa vatten, har nog varit ganska dålig på att dricka vatten.
     

Kommentera

Publiceras ej