Teaterstudieresa till Norrköping

0kommentarer

Jag har slagit sönder gamla skrivbordet här hemma, plockat ner datorn och satt in det nya, så jag har inte haft dator på några dar:D Men igår så satte jag ihop allt igen, och det verkar fungera;) Tur det!

Torsdag: Alla estet-ettor åkte till Norrköping. Vi började med att kolla i verkstäderna där dom gör scenografin, coolt! Sen fick vi sitta och vänta på bussen ett tag på trottoaren, men tillslut kom den. Då åkte vi till Matteusskolan och åt lunch(asläskig mat), sen kollade vi på klädförrådet! Lätt roligast av allt:D En massa dräkter, skor, kläder, hattar och allt möjligt:P Sen fick vi fri tid att shoppa och äta, men vi hittar inte i stora staden så Elin fick ringa en vän som bor där, haha:D Jag ska inte dra hela historien men jag lyckades skrämma upp Millan till den grad att hon var nära att springa ivägxD Men vännen, eller Johan som han heter, var helt okej:D No serial killer*asg*
Vi gick och käka iaf, var så hungrig att jag typ åt upp tallriken, men det var gott, lax och klyftpotatis. Sen gick vi på shoppingrunda:) Jag köpte ett dyyyyrt "I love earth" linne, men 10% gick till UNICEF eller nåt, så det kan det väl vara värt:P Och en ny svartvit scarf! Har ju tappat bort min andra..hmm... Jaa, sen sprang vi runt och flummade enda tills det var dags för föreställningen, Romeo och Julia:D Den var bra, och helkul!xD Den var delvis moderniserad, skådespelarna bar lite gamla och lite nya kläder, scenografin innehöll både gamla och nya saker, språket var delvis gammalt och nytt. Det var lite speciellt faktiskt:) Trodde att den skulle vara jättetråkig, men jag satt och skrattade många gånger, hahahaha....

  
image126Millan is doing the evil eye, haha...

Fredag: Bara att pallra sig upp till skolan efter att ha kommit hem sent sent sent.... Men det gick hyfsat bra iaf, lite hjärndöd på spanskan(sista lektionen) men annars helt okej:D Under lunchkonserten(nya generationen hade en show med sång och street) så gick brandlarmet pga rökmaskinen i aulan och skolan utrymdes, men sen när dom insett att det bara var den så släppte dom in oss igen:) Konserten var bra, så kul när dom har lunchkonserter, älskar allt som har med sång och dans att göra att jag inte kunde missa det här tillfället:D
Följde med Icka när hon skulle hämta ut sin iPod, sen sov jag skönt på vägen hem.... När jag väl var hemma så gick jag och busade med Willie på gärdet, han tröttade ut sig helt på att jaga pinnar:D

Kommentera

Publiceras ej