får ta sig en funderare...

0kommentarer

Nu är det inte många dagar kvar tills skolan börjar! Jag har ett urdåligt schema, jag börjar sent en dag och slutar tidigt en dag, men bussarna går så dåligt att jag inte kommer få njuta av det iaf! Men det som nästan känns värst är mina oändligt långa hålor. Runt lunch har jag mellan 1,5 och 4 timmar, det suger när man vet att man skulle kunna gå hem jättetidigt om bara all lektioner var ihoppackade.... Så jag kommer få stå ut med "gå-upp-klockan-6-och-komma-hem-klockan-6" den här hösten, borde inte klaga, men det känns skit. Och dessutom har bussarna mellan Edsbruk och Helgenäs slutat gå på kvällarna, så jag är beroende av mamma när jag ska till stallet. Dom uppmanar alla att åka mer kollektivt, men kan dom inte göra en rejäl satsning och utöka turerna då, eller iaf behålla dom gamla? Alla priser går upp också, nu kostar det 12 kr att åka dom 4 minuterna mellan Ed och Helgenäs, jag höll på att få en hjärtattack, det är typ dubbelt mot innan!

Tjaa, mkt klagan blev det nu, men jag försöker iaf njuta av dom sista sommarlovsdagarna! Spenderar all tid i stallet känns det som, hemma finns inte så mkt och göra än att gå långpromenader med hundarna. Jag har bl.a byggt ett hinder till hoppbanan på Edsgården(ett sånt klassiskt alla har), tvättat alla mina täcken, ryktborstar, schabrak och vojlockar och sorterat en massa. Vi letar sadel till Orion också, han kommer ju hem om några veckor och då ska vi ta hit en sadelprovare(redan pratat med henne) så han får en så fort som möjligt. Vi har redan hittat två modeller vi ska välja mellan, vi får se vilken som passar bäst.

En möjligt stödryttare kom och provred Millie i förrgår, det såg bra ut men jag är så extremt kräsen när det gäller Millie bara, vill inte gärna lämna henne i andras händer. Men den här tjejen får jag bara acceptera(kommer aldrig hitta nån som känns 100% förutom Icka) för vi behöver nån tills Orion kommer hem. Igår tyckte jag att Millie var hängig så jag longerade, stretchade och masserade jag henne. Pga alla åsikter och skräckhistorier jag hört om sadlar och ridning har jag fått för mig om att Millie ömmar i ryggen dessutom, på veterinärens(och massörens) rådan rider jag ju barbacka eller i barbackasadeln men nu har det gått många år och hon skulle behöva en riktig sadel. Men vi får se, ska kanske testa några när utprovaren kommer till Orion... Tills dess ska jag hölla ett öga på min lilla älskling och be nån utomstående känna på ryggen(som inte är lika mkt hönsmamma som jag är). Kanske be syrran massera osv... 

Nu måste jag sluta innan det här inlägget blir till en bok, hej då!

Kommentera

Publiceras ej