Millie

1kommentarer

Vi var ute och red i fyra timmar idag, shiiit! Det var länge sen jag tog en sån tur. Vi stannade och fikade två gånger, varm choklad och nybakad rulltårta, gud va gott=D Millie var jäkla pigg som vanligt, hon blev genomsvettig men var studsig och energisk genom hela ridturen, efter 4 timmar var hon nästan likadan som när vi startade=D Thats my girl<3 Sadeln gick sönder när vi var några kilometer hemifrån, så det blev o rida utan stigbyglar(som tur va är jag van!). Millie märkte såklart att jag inte satt stensäkert, så hon var ju tvungen att göra några extra krumsprång i galopperna, den lilla fjanten:D

Bild tagen i somras, när jag hade Millie hos Icka. Gud va härligt det va!
image110
Blir ju bara ljusare och ljusare om eftermiddagarna nu, funderar på om jag ska börja ta med mig ridkläder och åka direkt till stallet efter skolan i veckan, jag hinner ju rida litegrann iaf innan det är helt kolsvart. Om vi inte får ton av plugg så kan ju det gå. Måste ju bättra på konditionen tills påsklovet om en månad, då ska vi köra lite fälttävlan i skogen på en cross country bana vid ett närliggande stall. Millie och jag älskar ju att hoppa, men jag vill få ner hennes goa vintermage lite innan dess;)

Kollade lite på smhi nu, solen går ner 17.11 och jag kommer till stallet vid 17.15 med bussen xD Får skynda mig som tusan:D

1 kommentarer

Icka

24 Feb 2008 18:42

Va härligt de låter! :D

Att uppgradera de kostar det 320 :- :)

Kommentera

Publiceras ej