24 juli

0kommentarer

Igår var vi i Linköping, skulle köpa nya ridgrejor till mig på Hööks och få tag i lite smått och gott på Ikea till hemmet:)
Det jag behövde på hööks var en ny säkerhetsväst eftersom jag har växt ur min gamla (köpte den när jag var typ 12 år xDSkapligt bra gjort av mig att kunna använda den tills nu), ett par nya ridskor och ridbyxor. Jag har nött ner och/eller växt ur det mesta av min ridutrustning så nu var det dags att uppdatera lite. Kollade säkerhetsvästar först, vi tänkte att vi inte skulle köpa så fasligt dyr säkerhetsväst den här gången, vi ska ju strax köpa helt ny utrustning till Orion(hela kittet, sadel och träns) så då lär ju pengarna gå åt. Meen jag provade, och provade... Alla var obekväma, tryckte, spände och nötte(fick till och med blåmärken på underarmarna av den dom sålde mest av) förutom den allra dyraste(och bästa). xD Den är uppbyggd av smådelar, så passformen är excellente... Så det blev RaceSafe 2000 för nätta 2495:- som vi kom hem med.... Jag betalade den(hade en del pengar kvar efter spanien so why not) och mamma och kurra betalade mina nya ridskor och ridbyxor.


Min nya säkerhetsväst, känns den inte lite SWAT? ^-^

Idag gick jag upp klockan 5 och åkte till stallet =D Hade bestämt med Maria(inte syrran) och Julia att vi skulle rida ut just när solen gått upp och insekterna inte besvärade oss, var jättehärligt när dimman låg över ängarna och det var helt lugnt och tyst till och med inne i samhället. Inte en bil eller människa så långt ögat kunde nå:) Vi kom tillbaka vid 8, vid det laget var det varmt redan! Helikoptrarna(bromsarna) och flugorna började surra runt oss lagom till sista biten... Blev att duscha alla hästarna innan vi släppte dom i hagen, svetten drar ju till sig insekterna sjukt mkt. Hmm, på lördag ska vi köra ridning i gryningen igen, så imårrn får jag väl longera eller bara pyssla för man får antingen rida tidigt på morgonen eller sent på kvällen när det är såhär varmt, imårrn vill jag ha sovmorgon men rider jag på kvällen blir det för tätt inpå med långritt på morgonen. Haha, knivigt;) Hon har redan fått sin vilodag den här veckan men hon kan ju gott få en till:)  

Mycket häst idag, men det är det som händer just nu:) På fredag kommer syrran och stannar över helgen, mamma jobbar så jag får hålla sällskap, hihi.

Kommentera

Publiceras ej