Norge

2kommentarer

Nu är jag tillbaka från norge! Kom hem sent igårkväll men jag gick och la mig direkt, vilket gjorde att jag kunde gå upp rätt skapligt idag;)

Ska ta hela resan från bööörjan;

Fredag
Jag satte mig på bussen vid halv åtta, tog några timmar att ta sig upp till stockholm, lite väntetid, sen var det tåg till Oslo som gällde, 7 timmar! Jag mådde dock inte så dåligt av alla dom här 10 timmarna av stillasittande, helt okej(vilket förvånar mig för jag brukar må piss av det). Vid 9-tiden var vi framme vid Oslo och gick till vandrarhemmet, lämnade väskorna och så drog vi en repa på stan, letade upp kusinen och kusinens kusiner nere vid hamnen(shit vilket drag det var där nere) och käkade lite, sen drog dom till några klubbar men vi gick hem, trötta som få:P

Lördag
Åt frukost på ett lunchställe på bottenvåningen, värsta mysiga, sen gick vi på stan fram till 12-13 ungefär, sen vara det bara att springa runt och försöka göra sig klar till bröllopet. Panik såklart.... Jag körde ju "less is better" taktiken och blev klar rätt snabbt:P Ceremonin var i akerhus slottkirke, jättefint och vackert, prästen var döcool föresten, han fick in små skämt här och var:P Sen gick vi vidare till oslos militaere samfund, där middagen var, blev förrätt(nån form av lyxig marulk och risotto, var faktiskt asgott!), varmrätt(norsk lax fick jag som beställt fisk, dom andra åt oxfile och potatisgratäng) och efterrätt(brylépudding och hallonsorbet) samt konjak och kaffe i väntan på att det skulle flyttas om till bröllopstårta och dans. Kändes väldigt påkostat med anställda som sprang runt och serverade alla dom olika vinerna, serverade maten, hämtade dricka, hämtade tomma glas och till och med plockade godispapper under hela kvällenxD Började med bröllopsvalsen och lite andra låtar med en miniminiorkester, sen kom partyt igång! Kan också säga att det bara var svenskar på dansgolvet framåt ett två:P Vet inte vart alla försvann?! Vi vandrade hemåt vid 2, slängde oss i sängarna och dog, typ..

Söndag
Åt frukost och sen blev det stressigt för vi skulle vara ute ur rummet senast 12, vi fick packa(slita åt sig allt man kände igen och trycka ner i väskan) på några minuter, blev lite stressigt eftersom vi inte är dom mest organiserade typerna.
Vi gick en sväng, satte oss i en park framför slottet(slottsparken bakom hade vi redan varit i) och åt glass och drack läsk. Tåget gick vid 10 i 4, jag sprang och köpte en liten godispåse, vi räknade om kostnaden och fick det till 84 svenska kronor! Jag njöt av varje liten dyr godisbit kan jag säga.... Vi kom hem tidigare en tänkt, tror klockan var 11 eller nåt.

Vill ju tågluffa nån gång i framtiden, är ju svindyr men vadå:P Drömma kan man ju alltid. Har iaf skrivit upp Oslo på listan över resmålen:D Mamma sa upp sitt vårdnadsskap i samma ögonblick ungefär...:P Jag gillar Oslo ju!
 
Idag är jag ledig(vi har inget att göra på lektionerna) och imårrn är det avslutning! Ska samlas halv 10, vara med klassen, och sen ha avslutning i aulan till klockan 13.00. Efter det ska jag fördriva tiden till klockan 18.00, då hämtas jag och Per upp av Ida, och så åker vi till Beckas stuga och grillar! Vi blir nästan hela klassen, några kunde inte komma. Jag sover över där och så får vi se hur det blir på onsdagen när bussarna går och så.

Svejs!

2 kommentarer

Icka

09 Jun 2008 18:58

Låter som de har varit riktigt kul i Oslo ;D



Haha, vi ska också ut till Beccas stuga och sova imorgon :P fast becca i min klass ;) Så skönt med sommarlov! IIHH :D

Icka

09 Jun 2008 23:18

haha ja de kanske är bäst att göra ;) får ta alla smaskiga detaljer en annan dag :P



ja urk, de är inte så skönt..

Kommentera

Publiceras ej