Bara dom underbara fyrbenta^^

0kommentarer

Red ut idag, med Cissi, Julia, Nora och Maria(min morbrors flickvän). Vi klarade oss undan regnet och vi skymtade lite sol till och med=D Millie fick stå i boxen ett tag medans vi fikade, mackor, varm choklad och kakor. Cissi är så himla snäll som alltid har med sig fika till alla:) Jag tog ut Danish också, hon är så himla grym mot mig! När jag skulle hämta henne så höll jag på och drunkna i leran, jag klafsade och höll på o ramla omkull flera gånger. När man väl tagit sig fram till henne så tar hon två steg åt sidan, och så fortsätter hon tills man lägger sig ner o gråter(nästan..). Man ser nästan hur hon skrattar inombords! Men hon stannade sen när jag låtsades att mobilen var nåt gott xD MOHAHAHAHA! Hon var riktigt riktigt skitig, och såg ut som en mulåsna. Men vilken förändring när jag var klar! Hon är 18 år, hängmagad och halvt blind men fortfarande jäkligt snygg att titta på. Jag visade upp henne i skritt och trav för stallfolket(som inte sett henne i action förut) och dom var rätt impade. Hahaha, hon kråmar sig som en tok och jag hinner knappt med i hennes långa varmblodstrav^^ Jag var mer nån accessoar fäst vid grimskaftet typ, hon stal hela showen xD

Åkte till stallet alldeles nyss igen, jag gav hö och jag hjälpte Fredrik att tömköra Orion. Han har nu vant sig vid dom basic grejerna som träns och schabrak(och sadel?), och idag så tömkörde vi också(och Fredrik avslutade med sitt horsemanship grejs). Så kul att Orion är på gång och bli vuxen! Han är ju 3 år nu så arbetet är i full gång för att lära honom allt=D

Längtar sååååå mycket till våren och sommaren! Jag kommer ju hem vid kvart över 5 varje dag som det är nu, och solen hinner gå ner innan jag kommit igång. Jag vill kunna ägna mer tid åt hästarna ju, men skolan själ all tid!Danish är så hoppig av sitt blinda öga, så hon skulle behöva arbetas med på banan tills hon är trygg igen, jag vill gärna göra det. Hoppas hoppas hoppas att det blir vår skitsnabbt!

Kommentera

Publiceras ej