Case debate

1kommentarer

Började skoldagen med världens segaste naturkunskap, sen spanska. På spanskan så fick jag gå ifrån sista halvtimmen för jag mådde för dåligt av astman. Måste vara nåt konstigt i skolan, i luftintagen eller nåt, för de senaste dagarna/veckan så har jag mått dåligt i skolan, så som jag brukar få inna astman liksom.... Måste gå o säga till för det kan ju inte vara bra om jag inte pallar hela skoldagen för att luften är dåliig på skolan, det måste dom ju fixa. 
Hade engelska sen=D Vi fick tillbaka våra arbeten om musik(jag fick jättemycket beröm=D, han var impad) och sen började vi snacka om nästa arbete, "case debate". Ska bli skitkul, jag älskar ju att debattera! Vi fick bestämma själva vilken sida vi skulle vara vara på och vilket ämne vi ville ha(nästintill). Jag ska debattera tillsammans med Emily mot Bea och Ellen, i frågan om dödsstraff. I debatten är Emily och jag för dödsstraff, dom andra emot. Igentligen är vi båda emot dödsstraff, men vi ville ha en utmaning så vi körde tvärtemot vad vi tyckte. Men nu efteråt när vi letat fakta och så så är jag nånstans mittemellan. På internet kan man läsa om alla som blivit dömda till döden, se bilder på dom och läsa om vad dom gjort. Vilka jävla hemskheter folk kan hitta på!? Men iaf, jag är säker på att vi kan vinna den här debatten, jag var väldigt tveksam till en början men nu börjar det lossna:) Älskar såna här arbeten som man vill jobba med, sitter just nu och filar på våra argument även fast det är lååång tid kvar, haha=D
Hade svenska sista lektionen och då tittade vi på en film, "Animal Farm". Den var helsjuk!! Man var helt psyko när man kom ut, jäkligt konstig var den.

Har precis varit ute med Molly,  och snart ska Maria och jag äta. Wok, sojakorv och pommes^^
image119
Fullt ös medvetslös......

1 kommentarer

Rebecka

10 Mar 2008 21:11

Hahahah xD Jaa men lägg av va xD alla får ju lite desperata ryck ibland okej ? ;D hahaa
Jo jag brukar faktiskt göra det, fast jag låter nog rätt arg, jag bah " STICK HÄR IFRÅN!!! LÄMNA MIG IFRED!!!" XD Men då blir jag ensam ett tag iaf x)

Men vet du ? Jag snackade med en från musik klassen och hon sa att den där luftgrejen kanske kom från deras musiksalar, det var nåt konsitgt, fattade inte så mkt, men det hade nåt att göra med det iaf :S:S

Kommentera

Publiceras ej