Orion är en stor pojke nu

0kommentarer

Vilken dag det har varit! Hade sovmorgon till 7 och bara matte på förmiddagen, en jättelång lektion var inställd så man hade förberett sig på en lång håla på omkring 3 timmar. Men vi fick sista lektionen framflyttad och kunde sluta vid typ halv ett! Jag tog 2 bussen till Edsbruk för att träffa en kvinna som kan rida in Orion, hon hade åkt jättelångt för att ha privatlektion med några andra i stallet så det passade bra. Snackade lite med Lina som hon heter, och hon lät toppen. Eftersom det är jag som troligen kommer rida honom mest den första tiden så frågade hon lite hur jag red och vad jag vill syssla med, om hoppning är på schemat behöver ju prsentera honom för bommar osv. Jag tog ut honom och visade hans gång, hon tyckte att han hade jättefin kropp och såg mycket bra ut. Orion är ju så jäkla snäll! Bara lite över 3 år och så foglig, inte slö alltså, mera väluppfostrad;). Lite spratt är det ju i honom såklart, skuttar och trippar lite men han är aldrig respektlös mot en. Torsdag den 12:e juni ska han antagligen åka till henne, var ju ett tag sen han lastades sist men det ska säkert gå bra. Tror det kommer bli skitbra att hon rider in honom, hon hade ett sätt som var snarlikt mitt(okej hon är proffs men ni fattar vad jag menar, måste ju hantera hästen på ungefär samma sätt annars blir det ju krock), var ungefär i min och syrrans storlek och hade ett bra tankesätt. Tittade på när hon hade lektion(sen var jag tvungen att springa till bussen) och det såg bra ut från vad jag kunde se, kunde väldigt mycket men vad hade man förväntat sig? Skönt att hitta nån, är ju svårt att finna nån man tror på till 100% och vågar överlåta en häst till.

En väldigt liten, väldigt ranglig Frosty Orion:) Inte många dagar gammal.
image138

Kommentera

Publiceras ej