Ribans ost

0kommentarer

På Valborg åt vi middag hos Pia, Calle, Annie och Isak:)Lax, pommes och sån där god sås vi åt på jobbardagen, var så jäääkla gott! Vi gick (rullade) ut ur huset och ställde oss och tittade på majbrasan på sjön:) Den är ju precis bredvid deras hus typ så man behöver inte gå långt:P Dom skrattade länge åt att jag under hela min uppväxt aldrig förstått vad kören sjungit utan hittat på lite själv där jag inte hört:D Ribans ost var en höjdare..
Exempel:
Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Min version:
Vintern rasar ut bland våra fjällar,
Ribans ost den smälter ner och dör.

Först iår så fick jag reda på vad det skulle vara istället för Ribans ost... Pinsamt!
När vi tittat på brasan en stund så gick vi upp till hästarna för att vakta dom under raketerna. Stackars stackars hästarna! Millie är ju flockledaren och gjorde sitt bästa för att valla ihop dom andra, vilket jobb hon hade! Är ju rekordmånga nya hästar som inte varit här över valborg innan, Millie och Tilda var dom mest erfarna. Iår var det också extra illa eftersom Edsbruk har samlat ihop en massa pengar, fått bidrag från gamleby och andra byar vilket gör att det också var rekordmånga raketer iår. Arghh, varför då? Gud vad djuren lider för dom där grejerna dom skickar upp i luften. När dom lugnat sig så gick vi hemåt igen och åt godis och ananaspaj:) Jag provade Annies brudtärneklänning också, den behöver sys in en del men den var bra i längden och var jättefin! Bröllopet i Juni blir första gången jag har en sån här fin klänning på mig. Maria provade sin balklänning också och tillsammans ser vi ut som dom elaka styvsystrarnaxD Marias klänning är i samma modell men grön med blommor på, så vi matchar rätt snyggt i stilen. Nu är det bara mamma kvar att skaffa kläder till, det ska bli spännande eftersom hon aldrig har klänning på sig:D

Idag har jag tränat faktiskt. Gick en lång promenad(1/2 mil) gjorde lite övningar och gick en lång promenad till(1/2 mil). Fick såklart ta brikanyl och näsan bara rann hela tiden. Sen när jag kom in så darrade hela jag, skitläskigt, kunde inte dricka ens en gång för jag kunde inte hålla glaset stilla och jag kunde inte forma munnen för ansiktmusklerna skakade dom med.  Haha, alltid är det nåt fel på mig:P Fingrarna skakar fortfarande, men resten av kroppen är relativt stilla. Är antagligen ellergin eller astman som spökar.
Tänkte försöka dra ut en cykel ur förrådet och cykla till stallet, men jag vet inte om det är en så bra idé. Chansen är stor att ingen av cyklarna har luft i däcken, och då har jag släpat ut dom helt i onödan. Kan vänta tills Kurra kommer hem så kan han skjutsa mig...
 
Måste tipsa om nåt gott... Jokk bärdryck med svarta vinbär! OMG! Den med Tranbär är lite för besk för mig, men den här är perfekt.

Hur nyttig den igentligen är vill jag inte uttala mig om. jag vill helst fortsätta tro att den är från vildmarken av äkta bär:D(jag dricker en liter om dagen så ni kanske förstår att jag blundar för sanningen xD)

Kommentera

Publiceras ej