Träning

0kommentarer

Hahaha, svullnaden i ryggen har snart försvunnit, men igårkväll skulle jag böja mig efter ett glas och det knäckte till i ryggraden(högt!) och sen dess har jag haft ont.. Jag skrattar för att jag är för ung för sånt, måste börja träna igen! Det brukar hjälpa det mesta. Tränade lite allt möjligt förr men sista året på gymnasiet fanns det varken tid eller lust. Men jag har provat det mesta tack vare idrott i skolan och en bra träningskompis.

Är så tråkigt att bara gå promenader(med hundar har man inget val), och jag kan inte springa så mycket för astman och hälsenorna som bråkar direkt. Jag gillar gym dock! Intensiv träning, omväxlande och man blir riktigt trött. Simma gillar jag också, tränar hela kroppen men blir lite långtråkigt efter ett tag, och så är det så omständigt med ombyte, dusch, simma, dusch, ombyte och sen hem med blött hår. Provat gruppträningar(core, bodypump, aerobics) men det är ett stort No No! Haha, jag klarar inte riktigt av auktoriter, eller att bli tillsagd vad jag ska göra, så för att slippa bli våldsam väljer jag bort dom. Yoga gick jag faktiskt ganska länge, som faktiskt är riktigt bra! Trodde det bara var en massa meditation och humbug men man blir fysiskt trött, musklerna får verkligen jobba. Dessutom blir man rikitgt pigg och vaken mentalt tack vare "humbugen"... Jag hade en jättebra instruktör som såg både mitt problem med höften och ryggen direkt, men tyvärr hjälpte det inte. Nåt jag älskar är boxning, och jag fick en boxsäck och handskar förra julen men det har inte blivit av att vi hängt upp den. Och klättra, jag vill prova att klättra nån gång! Även fast det inte är nåt man kan göra varje dag så vore det kul.

Men så är det ju så illa när man bor på landet utan körkort, att inget av detta finns i närheten. 40 min till simhall och gym tex, inget man vill åka var och varannan dag...

Kommentera

Publiceras ej