Höstkväll

0kommentarer

Var hos mormor nu ikväll och åt soppa(med klimp!), som hon som vanligt beskriver som "inte särskilt god" men "ni kan ju komma och äta i alla fall". Tror det är ett släktdrag för mamma gör också så, drar ner på förväntningarna och sen överraskar. Smart ju.

Jo och så hjälpte jag Fredrik att ta in hästarna i stallet, börjar bli ruggigt om nätterna så dom får stå inne. Sen gick vi till gammelmormor, gammelmorfars och morfars gravar och ordnade med ljus och ris. Var helt stjärnklart och kyrkogårdarna var jättevackra med en massa ljus tända. Minns när jag var liten och följde med mormor och morfar till kyrkogården och älskade det för det var så rofyllt i mörkret (fast jag höll fortfarande ett säkert avstånd till gravarna så jag inte skulle trampa igenom och falla ner, eller i värsta fall dras ner av mumierna som sträcker upp sina knotiga armar, såklart).

Nu hinner jag inte mer, hörs snart!

Kommentera

Publiceras ej