Kvitten

2kommentarer

Uh nu är jag riktigt dålig. Förkylningen är nästan över men dom senaste dagarna har jag inte kunnat äta ordentligt alls, ingen matlust och när jag äter nåt litet mår jag bara illa och kväljer.. Försöker dricka så mycket jag kan eftersom jag inte behåller maten men det är svårt. Och följden av ingen näring= snurrig, trött, svag och ont i kroppen. Lilla Jacob var ungefär likadan och när dom tog prover på honom så var det ett virus, men han är bra nu:) Mormor var också sjuk för några veckor sen så jag antar att det är nån sjuka som går runt. 

Just det, tänkte också skryta lite. Bestämde mig för att ta tag i kvittenfrukten vi har i trädgården och göra marmelad för ett tag sen :)

 

Hur sött och gott dom än doftar är dom kärva och stenhårda att skära i! Men det gick, och det blev nog bra! Gjorde bara en provomgång på ca en liter skuren kvitten(blev 3 färdiga burkar) men det finns massor kvar så jag får nog göra mer snart.



Gott på nybakta scones, eller skorpor!

2 kommentarer

maria

14 Oct 2010 21:37

Halla! Uppdatering tack! :D Haha jag hade såå kul idag på jobbet. En kollega - "idag ska jag se den där filmen som går på bio, i himlen är ingen oskyldigt dömd. Jag svarade att jag inte fattade vad det var för film han menade. Haha sen kom jag på sekunden efter att det var filmen "himlen är oskyldigt blå" han menade!! HAHAHA PUSS/Syster

matilda

15 Oct 2010 11:12

Det är på gång, tålamod! Jag har legat sjuk och stirrat upp i taket senaste veckan, hade inte blivit några intressanta inlägg kan jag lova.



Hahahaha.. Men det är ju bra att det är fler än du som sällan får rätt på uttrycken :D

Kommentera

Publiceras ej