Tisdag

0kommentarer

Idag var jag på körskolan, jag blev försenad pga alla dessa vägarbeten och snubblade in preciiis i tid men gottgjorde det direkt genom att vara den enda som visste hur och i vilken ordning man använder startkablar. Först röd mellan batteriernas pluspoler och sen den andra kabeln först från den strömgivande bilens minuspol till en jorddel(jordpol eller metalldel på karossen). Sen plockas dom bort i omvänd ordning tror jag. Visste inte att jag visste det, fantasiskt vad det undermedvetna snappar upp.

Imorgon ska jag till tandhygienisten(djävulens påfund) tidigt, är ganska jobbigt, tror jag börjar få tandläkarskräck. Dom startar ju alltid med att säga att dom sällan ser så fina tänder och jag är lyckligt lottad, men så ska dom ändå peta, skrapa, sticka, slita, klämma och slipa tills man är nära gråten. Då beordrar dom "du kan skölja nu". Skölja vad? Munnen? Finns det nåt kvar av den??! Och den förbannade "pastan" dom smetar runt det sista dom gör vars smak sitter kvar i veckor och ger en kväljningar går jag inte med på en enda gång till. Usch jag hatar tandhygienisten(jag svär att dom hittade på det ordet för att man inte ska kunna referera till tändläkarskräck "vaddå det är ju bara tandhygienisten". En inkörsport till helvetet har jag hört).

Lite roligare är att det på torsdag är födelsedagskalas för Vendela, kul! Och sen på lördag hoppar jag in och vickar på hemtjänsten igen, väldigt bra med jobb då och då!

Kommentera

Publiceras ej