Lördag natt klockan 03.20

0kommentarer

Sitter här och pluggar, Louise sover, men jag måste göra klart uppgifterna till metodövningen. Om midsommarkrisen 1941. Alla ministrar hade olika historier om vad som hände i den svenska regeringen när beslutet skulle fattas, och speciellt kungens roll i kalaset. Så vår uppgift är att källkritiskt utvärdera uppgifterna för de mest trovärdiga. Och det är 14 st. Jag kommer få sitta imorgon också men det skulle vara skönt att få bort lite plugg innan morgonen :)

En läkare ringde i fredags(klockan kvart över åtta på kvällen, vafalls?) för att berätta resultatet på alla prover. Min gamla läkare har slutat, och den här nya hade en hel hög med uppgifter och patienter att föra över på sig själv så det var därför det dröjt så länge. Men jag är glad för den här nya är superbra. Jag hade bra ämnesomsättning, blodvärde och allt men hög sänka(då är det ofta någon inflammation/infektion i kroppen fick jag lära mig). Första blodprovet i oktober hade hög sänka och därför fick jag komma tillbaka fler gånger för nya. Och nu sista gången(2 mån senare) var det fortfarande högt. Han var lite konfunderad för det stämmer inte med det andra och var tvungen att extrakolla så jag inte hade reumatism eller nåt sånt..
Jag kollade upp inflammationen i visdomstanden men den var 4 veckor efter första provet och skulle dessutom inte stämt med sänka-nivån.

Nåja jag ska tillbaka IGEN(ja ni läste rätt, 5e gången) för nytt blodprov. Men han kunde med säkerhet säga att det är IBS eller liknande jag har. Han ville också skriva ut mediciner som kunde hjälpa. Jag hämtade ut det igår och det ska hjälpa med en del av problemen och den låga/molande smärtan. Har bara provat det ett dygn men det verkar fungera ganska bra. Känns så konstigt.. man äter mat och liksom.. inget händer. Haha jag menar ska inte magen kännas? Ska det inte värka ens litegrann?

Nuuu ska jag sova, är trött men för övrigt en mycket bra dag!

Kommentera

Publiceras ej