Jul

0kommentarer

Har inget julpynt till lägeheten, så jag har snajsat till bloggen istället. Bland annat min favoritjulmusik i podden-->

Har försökt få med några av de amerikanska klassikerna, gillar dem för de vågade verkligen fläska på med bjällror, trumpeter, pling-pling, a-capella och bas. Som det ska vara <3

Chris Rae- Driving home for christmas
Feelgoodlåt som jag kan höra sjuttielva gånger på raken utan att tröttna.
Frank Sinatra- Let it snow, let it snow, let it snow!
Vad ska jag säga? LET IT SNOW!!
Bruce Springsteen- Santa claus is coming to town
Rocktomten
Nat King Cole- The christmas song
Min absoluta favorit! Haft den på hjärnan sen oktober och drivit alla till vansinne med mitt sjungande. Kanske mest för att jag bara kan första versen och det är den som går på repeat. "Chestnuts roasting on an open fire... jack frost bla bla bla... Chestnuts rooooasting, on an ooopen fiiireee..."
Tony Bennet- Winter wonderland
Vet inte varför denna är med, jag ville bara ha winter wonderland, gubben kom på köpet.
Bing Crosby- White christmas
Ingen jul utan Bing Crosby
The Drifters- White christmas
Hahaha den här måste man mima till, med fördel en duett. MIMA alltså, försök inte sjunga, det går inte.

Kommentera

Publiceras ej