Gårdagen

0kommentarer

Igår gick vi till en indisk restaurang, och det var SÅ gott... Jag trodde jag dött och kommit till himlen.
Förrätt: Masala papadam, kryddiga chips med dipp. Huvudrätt: Thali, grillade kycklingfileer med tre olika marinader, ris med apelsin(och saffran?), varm sallad och olika sorters naanbröd med russin, kokos osv. Minns inte ens efterrätten, jag hade hamnat i mat-koma för länge sen. Hela kalaset med dricka gick på cirka 277 kronor per person, efter att vi hade skramlat fram kuponger och studentrabatter. SÅ prisvärt, nu kan jag käka havregrynsgröt i en månad.


Bilder: Taj Mahal, Umeå

Var någon slags ljusshow i centrum, tror det var för att julbelysningen kommit upp? Nåja, de hade belyst träd och konstverk och designers hade fått göra ljusspel, det var lite mysigt! Var dessutom folk som jonglerade med eld på scenen, de var dock inte alls bra och tappade facklorna vid upprepade tillfällen. Hade kunnat bli riktig action!

Jag gick på bio med två fantasy-älskare så det blev Breaking Dawn, såklart. Jag är skeptiskt till filmserien för böckerna är så bra, och de har inte lyckats leva upp till dem alls i de tidigare filmerna. Töntiga och krassligt skådespeleri. Men jag måste säga att de börjar bli bättre. Den här var rolig, och vissa scener exakt tagna ur böckerna, tummen upp för det!
Jag älskar dessutom att gå på bio, spelar ingen roll vad man tittar på, det är ett äventyr! Vi hade halvdana platser, vi satt näst längst fram och stirrade därmed upp i skådespelarnas näsborrar, och så nära att man blev tvungen att vrida huvudet 180 grader fram och tillbaka för att kunna följa dialogen. Meen det är smällan man får ta.

Jag är en sån som blir så engagerad när jag ser på en film att jag nästan talar med skärmen, och allting som händer MÅSTE diskuteras med den som sitter bredvid. Roliga citat behöver repeteras 4 gånger innan man kan fortsätta titta. Som tur är så var sällskapet precis likadana! (man tenderar att få en snyting annars)

Kommentera

Publiceras ej