Sena kvällar och tidiga morgnar

0kommentarer

Nu, äntligen, är jag färdig med frågorna, har ca 32 timmar på mig att plugga in det, tentan är på onsdag morgon! 60-65 handskrivna sidor på ett ungefär, inte dåligt arbete på en vecka.

Har dock pluggat sen tidigt tidigt imorse, och jag håller på att trilla ihop nu. Jag tänker ta lite kvällsmat och se ett avsnitt av The Killing innan det är dags att sova. Min nya favorit, en thrillerserie/deckare som kretsar kring ett mordfall och polisarbetet runt det samt alla andra(och då menar jag ALLA) inblandade. Väldigt mörk och dyster men jeeesus vad man blir beroende. Har bara sett ett par episoder så det kanske är för tidigt att säga, men jag tycker den är superbra. Grät större delen av pilotavsnittet, så sorglig.


Och Joel Kinnaman bara briljerar och lyfter hela showen. Jajemen stolt svensk här, vi producerar bra skådespelare och det skäms jag inte för att säga. Det här är ju föresten en remake av den danska tv-serien Förbrydelsen, eller Brottet som den hette när den visades i sverige. Tror jag såg den men minns inte mycket som tur är.

Kommentera

Publiceras ej