Måndag

0kommentarer

Litteraturseminariet imorgon kommer bli intressant, ämnet är västerlandets uppgång i eurocentrisk vs. antieurocentrisk teori. Själv är jag ju för allting som det står "anti" framför, en dålig vana, men den här gången har jag nog rätt. Hursomhelst var det ju boken vi skulle diskutera, och den läste jag ut inatt. Västerlandets österländska ursprung av John M Hobson. Den är jättebra. Men jag somnade först vid tre och vid sju var det dags att stiga upp. Promenerade bort till skolan och gick igenom boken med Cissi inför seminariet. Det kändes.. lätt. Så uppenbarligen är någonting riktigt fel. Misstänksamhet genomsyrade våra sinnen. Paranoian grep oss båda två. De kan väl inte vara möjligt att vi bara ska läsa en bok och göra de tillhörande uppgifterna på hela tre dagar? Vi måste ha missat något!
Men nej, hur mycket vi än letade hittade vi inget mer att göra. Så vi var klara.. utan gråt, utseendemässigt förfall, hopplöshet eller andra åkommor(förutom tidigare nämnda paranoia och mindrevärdeskomplex).

Jag hann alltså tvätta några omgångar ikväll, vilket är mycket välbehövligt eftersom jag packar och fixar, åker till stockholm på onsdag morgon och stannar några dagar, över helgen åtminstone! Trodde "stormen" skulle sätta stopp för flyget men det kommer inte bli så blåsigt här uppe och är det bara lugnt i Stockholm kommer jag ta mig fram.

Kommentera

Publiceras ej