Tentan

0kommentarer

Precis innan tentan pekade jag ut tre frågor till de andra och sa "hoppas det inte blir någon av dom för de är de enda jag inte kan". Tror ni det inte blev dom 3 på tentan? Världens jävla otur! Jag hade en riktig low point igårkväll, då fattade jag ingenting, sen trillade poletten ner imorse och jag kunde nästan allt, förutom de frågorna.
Så irriterande. Och jag har en teori om varför vissa frågor inte fastnar i huvudet på mig. Jag är väldigt logiskt lagd så om jag minns att det var en befolkningsökning på högmedeltiden så kan man ju räkna ut resten. Det blir nyodling, stadsväsende, stadsförbund, ökad handel, stärkt ekonomi osv osv... Likaså befolkningsminskningen på senmedeltiden. Det blir stagnation i ekonomin, arbetskraftbrist, press på bönderna, uppror. Men att kung James I hade som främsta hobby att avsätta och sedan återinsätta det engelska parlamentet om och om igen, är inte logiskt! Inte heller går det att logiskt räkna ut hur många och när korstågen var. Jag hade dock lite tur att det var en fråga om absolutismen för jag vet att "Ivan den förskräckliga" i Ryssland hade en framträdande roll och hans politik är ju inte svår att räkna ut..

Hursomhelst skrapade jag ihop en 5-6 sidor och satt i fyra timmar innnan jag lät mig själv gå.. Jag har inte vågat titta i boken än haha, tänk om allt är feeel.

Måste hoppa in i duschen och sedan gå och lägga mig, imorgon är det dubbla föreläsningar!

Kommentera

Publiceras ej