Ny glugg till kameran

0kommentarer

Har beställt ett teleobjektiv idag, nästan det billigaste på marknaden men ändå riktigt bra har jag hört. Ingen zoom utan "fast", men det är jag ju van vid från mitt EF 50mm f/1,8 II och skärpan blir ju betydligt bättre med de fasta:) Jag har lite efter-stort-köp-ångest men mamma pushar, tyckte jag behövde unna mig något glädjeämne. Jag har tittat och forskat och lagt till det här objektivet i kassan i typ en vecka men aldrig fullfört köpet, jag är rädd att inte ha några sparpengar kvar och svälta i vinter haha. Men nästa månad ska jag ha en provmånad och göra budget efter enbart studiebidraget och inte räkna in sparpengar/lön som jag gör nu. Nu gör jag ju iofs stora "engångsköp" för att kunna starta upp mitt liv här(typ vinterjacka, gympaskor, gymkort) men det ska bli kul och se hur svårt det blir att hålla ekonomin på enbart studiebidrag :S

Imorgon är det blodprov som gäller! Inte roligt alls. Kommer på mig själv med att sitta och titta förstulet på armvecket som om det ska försvinna, eller aldrig bli sig likt igen. Så illa går det forhöppningsvis inte, men lite läkarskräck och nålrädsla har jag allt. Men vem har inte det, det är inte normalt att främmande människor sticker en med vassa saker och tappar en på blod. Hursomhelst får jag inte äta eller dricka efter 22, och med mitt närminne tog jag det säkra före det osäkra;



Kommentera

Publiceras ej