En lista

2kommentarer

Var tror du att du är/gör om 1 år?
Jag kommer plugga, och om jag fortsätter Humanistiska programmet Historia(rättare sagt om jag överlever) kommer Sociologi A vara på schemat nästa höst:) Jag bor kanske inte kvar i denna superdyra 25kvm men vi får se..

Vad ångrar du, om något, i livet?
Jag tror att allt vi gjort gör oss till de vi är, även de dåliga sakerna, så vi borde inte ångra något.
Med det sagt skulle jag nog ändå ångra att jag kastade en snöboll i ögat på min syster för några år sedan, helt onödigt. OCH jag borde ha slagit till Robin när han körde över mig med trampbilen i lågstadiet, lite självrespekt hade inte skadat.

Hur kommer du gå klädd i vinter?
Heltäckande overall, pjäxor, hjälm och skidglasögon. Inte för att åka skidor, utan för att klara kylan.

Vilka tre två saker är du beroende av? Förvånansvärt nog inte mobilen, jag är faktiskt dålig på att hålla koll på den. Folk klagar eftersom det kan ta ett par dagar innan jag svarar på sms. Men det finns ett par andra saker;

1. Doritos: En sorts tortillachips som jag överlevde på både gångerna jag var i spanien. SÅ JÄKLA GOTT Det ska igentligen vara tex mex smak men nacho cheese är det enda som finns i sverige. 2. Underställ/långkalsonger. Ända sen jag upptäckte att ett lager kläder faktiskt kan vara lika värmande som fyra har de varit min ständiga följeslagare under  kalla vintrar. Att traska runt i långkalsonger och tofflor är inte snyggt men det är förmodligen det bästa som finns. Familjen fick sig ett gott skratt när jag efter månaders flitigt användande av mitt mjukaste underställ fick svåra skavsår av vanliga jeans. Då har man blivit beroende.

Vad har du på dig just nu?
En stor stickad tröja (som jag har i två färger) och som jag älskar. Det har dock gått ett par maskor i den här, men jag inbillar mig att den ser mer sliten och stylish ut då. Plus strumpbyxor och sockar.

Bästa skönhetsknep?
Ehm… Är dålig på det där. Mitt hår+hud behöver tuktas med hemmafärgningar och billigt schampo för att fungera. Håller jag på och pysslar, återfuktar och duttar löper det amok och verkar helt lägga av. Jag ser det som små arbetare som behöver hållas igång, blir det för enkelt slappnar de av och slutar jobba.  Använder du bodylotion varje dag kommer inte kroppen återfukta sig själv.. easy as that.

Bästa staden/landet du besökt
London!!

Värsta staden/landet du besökt
Krakow/Polen, även om den också hade sin charm..ibland.. men mest var det läskigt.

Vilken kändis får du höra att du liknar?
Det är någon som har nämnts men jag minns aldrig vad hon heter… Annars är det väldigt dåligt med look-alikes, jag är ganska unik verkar det som. Tråkigt.

Tror du på gud?
Nej inte på gud. Men nåt tror man väl på.

Rädslor? Åhh svårt! Dockor, clowner och igelkottar. Men rent generellt skulle det värsta skräckfilmsscenariot vara att någon bara stirrar på mig lugnt och tyst, kanske lägger huvudet på sne. Psykopat-aktigt. Betydligt värre än att komma rusande med motorsåg.

Vilka är dina favorit namn?
Kille: Kevin Tjej: Alice eller Elmina Djur: Något vanligt människonamn, Thomas eller Annelli tex, det är betydligt sötare än typ..Gucci. Jag är också jättesvag för djur döpta efter poeter eller författare som Hemingway, eller Tennyson.

Hur/Var vill du bo i framtiden?
Det är jättesvårt! För jag vill ha allt, Jag vill bo på landet, men också i en stad, supermodern men ändå lantligt, norrland men också småland, utomlands men hemmavid. Om jag fick välja helt utan tanke på ekonomi eller arbete, och triviala saker som kontinentgränser skulle jag vilja ha en lägenhet i Miami, Florida, för att få en dos av verklighet ibland. Liiite farligt men också liiite mysigt. Sen vill jag ju ha mitt egna ställe halvt om halvt på landet, inte helt öde men tillräckligt långt ut för att få lite privatliv, skulle förmodligen placera detta i en glesbygd i Sverige. Inget slår tyvärr småländsk natur, men om man kunde byta ut de bittra missunsamma människorna där mot norrlänningar skulle det vara perfekt. Sen vill jag ha en stuga, en fallfärdig timrad stuga som man måste fotvandra i 2 dar för att nå, totalt avskärmad från omvärlden och utan el och andra moderniteter. Det här sista har jag sett tydligt i mina drömmar, det är ett ställe dit jag kommer för att reflektera och stressa ner. Kan berätta om det någon annan gång men jag älskar det här stället, även om det inte finns ännu. Det jag drömt känns amerikanskt, men skulle inte vara omöjligt att bygga upp i sverige, i så fall norrland.

2 kommentarer

maria

24 Oct 2011 11:56

Hade helt glömt det där med snöbollen! Haha, du är förlåten med tanke på allt dumt jag utsatte dig för :-)

Matilda

24 Oct 2011 20:13

Äsch, attans att jag drog upp det när du redan hunnit förtränga det haha!

Kommentera

Publiceras ej