Promenad

0kommentarer

Solen har lyst heeela dagen, för första gången sen jag kom hit! Underbart! Jag sov till 9 på morgonen för första gången på länge och tog sen en långpromenad efter frukost, tänkte fota umeälven som ligger cirka 1,5 km från mitt bostadshus. Tror ni jag hittade den? Nä. Den är ju lite svår att missa, men sin bredd på ett par kilometer. Åhh om jag inte får bättre lokalsinne i mitt nästa liv blir jag besviken, för det här är inte kul. Men jag fick se lite mer av denna underbara stad i alla fall! Känns som i småland, med alla skogsvägar :)

Nu på kvällen ser jag en fantastisk solnedgång genom mitt fönster, det är en glipa mellan tallarna utanför, har ingen kort på just solnedgången men jag tog en dålig bild från sängen igår bara för att illustrera:



Och så maten idag, icke att förglömma.. Hemgjord klyftpotatis, kyckling, spenat och mango/curry sås som jag snodde ihop när jag kom hem.


För övrigt känner jag mig inte fresh alls :/ Huvudvärk, näsblod, trött, frusen och egentligen ingen matlust. Galet tråkigt! Jag älskar plugget och föreläsningarna, men det är tufft och att vara konstig i kroppen hjälper inte ett dugg. En kompis har varit sjuk så det är troligtvis hennes smitta jag håller på att få, hoppas det går över fort!

Kommentera

Publiceras ej