En uppenbar knäppis

0kommentarer

Idag har jag i princip bara tränat och pluggat, och jo just det! Vid lunchtid ringde det på dörren. Jag visste inte ens att jag hade en ringklocka, så jag höll på att slå umkull i köket när den skrällde. Öppnade och där stod en snygg kvinna i 30 årsåldern och nån äldre dam stort leendes. "Har du tid att prata lite eller stör vi?" sa de och synade min Big Bad Monsters t-shirt, pyjamasbyxor och nakna fötter. Håret spretade troligtvis åt alla håll efter duschen dessutom. De var otroligt trevliga och vi pratade om livet och vädret och allt möjligt, så jag tänkte väl inte så mycket på att de hivade fram bibeln och citerade lite nu och då... Alla är vi olika liksom.. Avslutade efter 10 minuter-en kvart och jag fick nån broschyr(jag tänkte AHA!, de säljer nåt, det är det de gjorde här) och hon skulle komma tillbaka nästa gång de var i området. "Ja gör det, kul, ha en bra dag!" säger jag, vinkar och går in igen. Ser broschyren och det var JEHOVAS VITTNEN jag just delat min livshistoria med, och bjudit tillbaka. Vilken jävla tur att jag inte bjöd in dom för det ligger källmaterial till nästa historieuppgift om INKVISITIONEN utspritt över hela min lägenhet. Undrar om de sprang till församlingen nu och sa att det finns en naiv och blåögd själ de kan rädda på tvistevägen. Vad har jag gjort?

Men bra att de moderniserats lite och inte längre griper tag i en och väser domedagsprofetior och pratar om guds vrede, det måste ju bara skrämma bort folk. De här var så himla snälla och nickade och höll med när jag pratade om hur jag i religionen väljer "det bästa av det mesta" och hur jag inte är ateist men inte heller religiös.. Jag blev också väldigt filosofisk och sa att om det fanns en gud, i den definitionen, skulle han nog ha tröttnat på vårt bullshit för länge sen och inte dragit ut på domedagen tills vi fuckat upp hela planeten. De måste tycka att det var tråkigt, att den enda som inte drämde igen dörren i ansiktet på dom, var en uppenbar knäppis.  

Kommentera

Publiceras ej