Mat och böcker

1kommentarer

Har börjat läsa Kepler -Hypnotisören och den är grymt spännande. MEN folk blir drogade och kidnappade i sömnen av förrymda galningar. Jag är tålig när det gäller skräck annars men det här var lite obehagligt faktiskt. Jag funderade allvarligt på att sluta läsa den för att slippa ligga vaken varenda natt och tro att nån bryter sig in i lägenheten. Igår efter ungefär hundra kapitels sträckläsning var jag förberedd på noll sömn eller eventuellt mardrömmar där jag vaknar med ett gallskrik. Vad händer? Jag däckar så fort jag snuddar vid kudden och drömmer att jag vinner melodifestivalen, en shoppingrunda OCH tre kameler.
Jag blir ständigt förvånad över hur hjärnan fungerar.

Senaste dagarna har innehållit styrketräning, matlagning(bunkrat upp med matlådor innehållande kycklinggryta, gratäng och såser), plugg och tristess. Jag har fortfarande ont i knät och kan inte springa eller cykla alls. Skittråkigt. Imorgon ska jag gå till medicinska biblioteket på sjukhuset och hämta ut böcker om psykiatri (till uppsatsen) och sen studera lite med vänner som äntligen kommit tillbaka efter "påsklovet". På lördag ska jag på middag hos Cissi, men jag bidrar faktiskt med en helsida lax denna gång, nån måtta får det vara på välgörenheten.

För övrigt provade jag något nytt häromdagen. Jag älskar frukt, och någon tipsade om varm frukt i ugn; Gino. Jag provade häromdagen och det var inte alls gott. Blev blaskigt och allt fick en tråkig färg.. Vilken besvikelse!
Här hade jag inte haft på all choklad heller, den ska vara helt täckt, men hur roliga bilder blir det liksom.


Dagens lunch blev desto godare, spenat och ruccola med tagliatelle och räkor i curry! Lite gräddigt och fett men vad gör det. Går lätt och snabbt, har gjort det med vitlök och tomat tidigare, men curry är ju så gott.



Okej Keplerboken är väl kanske inte för den med svagt hjärta, men Bronsåldersmordet om arkeologi(och främst granhammarsmannen) var helt fantastisk! Väldigt detaljerat om arkeologiskt arbete i Sverige men författaren hade skrivit så lätt och roligt så den kunde sträckläsas utan problem, man fastnade direkt. Kan rekommenderas till vem som helst.

1 kommentarer

pappa

13 Apr 2012 20:06

Varm frukt i mat funkar aldrig!lita på mig

Kommentera

Publiceras ej