Saken är biff

0kommentarer

Idag gjorde jag mat som jag inte ätit på länge, nämligen köttbullar. Jag lever på fisk, kyckling och vegoprodukter annars men idag köpte jag 1,5 kilo blandfärs och tänkte fylla upp frysen med husmanskost. Jag orkade inte rulla allt så jag gjorde kryddiga köttfärsbiffar med cayenne och vitlök av den sista smeten. Biffarna blev toppen och köttbullarna okej. Inget blir lika bra som farmors och mormors, såklart, varför försöker man ens?

Tadaaa! När man har en pyttepyttefrys måste man vara organiserad...




Vad hände mer? Jo jag brände mig på ugnen när biffarna stektes, MEN brännmärket blev i form av mitt favoritgodis. Då är det okej tycker jag.



Jag har föresten inte sagt att jag var på balett i veckan. Ja tittade på balett alltså. Eller rättare sagt improviserad modern dans av en balettakademi. Jag älskar att titta på dans, men det här var bara konstigt. De krälade runt och stirrade, och skrek...Man blev lite rädd. Jaja, skulle bara berätta det, allt är inte guld som glimmar.

Kommentera

Publiceras ej