Valborgsmässoafton

0kommentarer

Fick bra respons på uppsatsen, jag var väldigt nervös faktiskt, även om man börjar bli expert på sitt ämne. Jag kan rabbla medicinska termer och psykiatriska behandlingsmetoder som rinnande vatten nu haha. Behandlingsmetoder och termer som användes på 40-talet får jag väl dock påpeka, inte den mest praktiska informationen att bära med sig i livet men hey, är det någon som undrar om Cardiazol injicerades intravenöst eller intramuskulärt och vad som var de största somatiska riskerna, är jag rätt person.

Idag var jag oinspirerad när det gällde maten och följde bara ett recept som stod på fiskförpackningen. Vilket också innebar att jag var tvungen att försökta klura ut hur man skär en fänkål. Men det gick bra till sist, och trots att alla ingredienser luktade peck blev det jättegott när det var klart. Riktigt gott, nyttigt, och smaaaalt.

Klicka och få stora. Jag hade ingen potatis, så tog morötter istället, och lade till räkor vid serveringen.

Nu sitter jag här hemma i lägenheten, har haft ett riktigt bakslag i förkylningen så jag stannar inne ikväll, speciellt när det blåser så här kallt ute. Dock har jag fönstret lite öppet så jag känner röken och jag hör alla tal och sånger. Väldigt stämningsfullt!

Kommentera

Publiceras ej