Långfredag

2kommentarer

Efter en riktig bra vecka med träning fick jag ont på insidan av högerknät häromdagen. Jag tror(självdiagnos via google) att det är ett muskelfäste som börjat kännas efter samma typ av träning(löpning) och dålig stretch. Såå vilar från det värsta springandet en stund och ser om det slutar göra ont. Har dock yogat och styrketränat, det fungerar ju fint. Igårkväll satt jag med knät insmort i voltaren, tittade på ett par skräckfilmer och snaskade på en godispåse. Bättre botemedel kan ju inte finnas.

Föresten är det ju påsk nu. Jag är ju inte så traditionsbunden utan svär mest över att allt är stängt. Insåg precis att forskningsarkivet, biblioteket, medicinska biblioteket, skolan... allt är stängt. IKSU öppnar inte förens åtta. Galenskap...

Och just det, goda nyheter! Fick superbra respons på dispositionen till uppsatsen, det är ju alltid en bra start. Sen ringde också parsonalansvarige på mitt gamla jobb och sa att jag fick sommarvikariatet i år. YES! Förutom knäskadan och det faktum att jag sitter ensam över påsk så är jag officiellt kanske världens lyckligaste människa. Bra arbete för en outbildad ungdom idag är en bristvara, men jag har alltid haft tur.

2 kommentarer

Maria

07 Apr 2012 10:02

Bra jobbat syrran! ta det lugnt med knät en stund o börja sen försiktig! duktig du är som tränar, borde jag oxå göra :-)

Matilda

08 Apr 2012 12:02

Tack! Jag försöker ta det lugnt men det är ju frustrerande nu när man precis kommit igång ordenligt igen. Det kommer nog bli mycket skrivande om träning här närmsta tiden så förhoppningsvis fungerar det som inspiration :)

Kommentera

Publiceras ej