Kyla

0kommentarer

Klev upp tidigt imorse för att ta en promenad runt Nydalasjön men det var -27 grader ute så jag stannade inne. Klokt beslut eftersom det tar 2 1/2 timme runt sjön, jag hade ju avlidit. Efter helgen ska det bli varmare igen, sköönt. Får se om maten här hemma räcker eller om jag måste bylta på mig kläder och ge mig iväg till affären innan dess. Jag har broccoli.. och bearnaisesås... Så jag klarar mig alltid.

Hörde ifrån några kurskamrater som åkt till jokkmokks marknad, det hade varit -40 grader på vägen upp. Fast de tycker ju att det är den "riktiga vintern" som precis anlänt och vägrar följa mina överlevnadsråd som innebär eldande och innesittande. De ska ha kapplöpning med renar och allt vad det heter. Så uppenbarligen är det inte vintern som har kommit utan vettet som har lämnat.

Kommentera

Publiceras ej