Tisdag

0kommentarer

Uschamej, var -22 idag också. Promenerade till skolan för att äta lunch med Cissi, vräkte i mig allt jag vilade ögonen på för att slippa gå till mataffären. Imorgon..IMORGON ska jag gå och handla. Måtte vädret vara mildare.
Och just det! Jag var ju inte enbart där för att äta(även om det var höjdpunkten på dagen, maaaat) utan det var litteraturseminarie också. Ingen lärare dök dock upp och efter 20 min gjorde vi lite efterforskningar och det visade sig att han var sjuk. Och eftersom de på en institution med mer än 4000 anställda inte kunde skaka fram en vikarie var det bara att vända hemåt. Jag kom ju i alla fall ut på en bensträckare efter senaste dagarnas innesittande, fina fina Umeå, som jag saknat dig!

På tal om nåt helt annat har jag fantiserat om dessa mintkladdkakemuffins hur länge som helst nu, eller en en sån där o-frusen cheesecake som finns på konditorier. De där där geléiga utan tuggmotstånd, mmm. Måste baka det någongång(läs: när jag har handlat). Men just bakning är en av mina största brister, bland många det erkänner jag. Saker jäser och gräddas och får färg och förändras utan att jag får vara där och peta... Nervös sitter jag alltid tryckt mot luckan för det kan gå åt skogen på ett ögonblick. Och smaken på smeten har ingen koppling till slutresultatet har jag lärt mig. Slutsats: Säkrare att äta smeten medans den är god och strunta i kakan.

Jag är dock en jävel på maränger och knäckebröd!

Kommentera

Publiceras ej