En fin dag

0kommentarer

Vaknade 06.30 utan alarm och var helt utvilad, mitt projekt att vända tillbaka dygnet och lägga mig vid 22.00(och somna!) äntligen börjar fungera. Vispade ihop äggröra, gjorde en macka och varm choklad och tittade på en svt-dokumentär. Städade lite och gick till skolan vid 11 för att äta lunch med några gamla kurskamrater, sen hade jag lovat en kompis att förhöra henne inför ett omprov så det blev kubakrisen och totalitära regimer för hela slanten. När vi var klara vid halv fem gick jag till posten och hämtade ut tre paket(!) med böcker. Jag har handlat på bokrean via internet, jag klarar inte ännu en fysisk bokrea utan att örfila någon känns det som haha. Det trängs och armbågas och bli alltid klaustrofobiskt. Jag köpte en gryta på loppis idag också. Har gnällt mycket om att jag bara har en liten kastrull och aldrig kan laga mer än en portion, och det är ju så dyrt att köpa nytt! Men så hade jag tur och hittade en fräsh för 90:-, jag är så otroligt nöjd!

Mer positivt:
  • Har varit sol i flera dagar och fåglarna kvittrar. Man går och dumflinar och får förvirrade blickar av främlingar(som i sann svensk anda undrar vad tusan man är så glad för!). Tyvärr även plusgrader så snön rasar från taken och det är riktigt slaskigt, men man kan inte få allt!
  • Har dock fått massor av komplimanger, vilken dag alltså! "Matilda, du verkar vara en sån där som har koll"-klasskamrat som är typ, den smartaste person jag träffat. Skrattade rakt ut innan jag insåg att han inte skämtade. "Åh hur kan du veta så himla mycket?"-Människa som uppenbarligen inte lyssnat när jag klagat över omtentor. Ska försöka att inte låta det stiga mig åt huvudet (att berätta på sin blogg räknas inte).
  • De långa introduktionsdagarna till uppsatsen är klar, nästa sak är seminariet på två böcker nästa onsdag!

Kommentera

Publiceras ej