Torsdag

1kommentarer

Gick iväg till strömpilen imorse för att finna mig en jacka. Ingen lycka, hittade en snygg kavaj med den får jag nog lämna tillbaka. Snålheten slår till såhär i efterhand. Fikade lite snabbt innan jag gick hem igen. Och jag blev så arg och frustrerad, varför ska precis allting i denna stad byggas om hela tiden? Alla bilvägar lyfts upp och läggs tillbaka en gång i kvartalet. Umeå kommun har uppenbarligen för stor budget. Och i vintras ska vi inte ens tala om, då var ju alla dessa vägarbeten på paus under snön. Totalt livsfarligt.




Cheesecake med världens berg av hallon.


Väl hemma kilade jag över till skolan och hängde i solen.


Det var varmt! I bara t-shirt satt vi. Tänka sig.


Föresten, de här filurerna såg jag på vägen. Vad är det för sort? Pappa?

Imorgon går jag nog ner till stan istället och ser vad jag hittar där i klädväg.

1 kommentarer

pappa

25 May 2012 21:56

det är antingen Fisktärna eller Silvertärna, dom är extremt lika men den svarta näbbspetsen tyder på Fisktärna.fin bild, dom sitter nog och vilar sig nyss hitkomna från södra Afrika.gärna mera fågelbilder!

Kommentera

Publiceras ej