31 maj

0kommentarer

Upp och plugga tidigt denna gråmulna och kalla dag, bakade scones och tog en kopp té. Mums. Jag är fortfarande sjuk men recensionen ska lämnas in imorgonbitti så det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta med den. Det är inte lätt, med bara en vecka kvar till sommarlov, jag har släpat fram resväskan och börjat flyttstäda liksom, vadå plugg? Vadå avgörande slutliga moment? Skit i det, det är sommar!

Nåja, bara 8000 tecken kvar på recensionen, sen ladda för opponering nästa vecka. Det kommer ta tid, mycket förberedelse. Hoppas jag blir frisk snart.

Sitter och följer Breivik-rättegången som vanligt, rent historiskt tycker jag det är viktigt att ha koll, jag tycker juridik är riktigt intressant och just nu är det riktigt riktigt lärorikt. De kallar historiker som sakkunniga vittnen och tar upp både tempelriddarorden, nazism, fascism, högerextremism och sanningshalten i allt historiskt material som kommit fram i både manifest och förhör. På måndag ska den svenska religionshistorikern Mattias Gardell vittna, jag har skrivit om hans bok Islamofobi här på bloggen tidigare. Om det inte tv-sänds på vg.no så kan man kolla de skrivna minut-för-minut rapporterna på aftonbladet.

Nu kommer det en expert på högerextrema handlingar och terrorism, måste fortsätta titta! Slänger in lite blandade sommarbilder från småland/östergötland, de är gamla och kanske t.o.m någon mobilbild men förhoppningsvis lite roligare än det jag skriver nu för tiden haha.












Kommentera

Publiceras ej