Episk lördagkväll

0kommentarer

I lördags kväll satt jag uppkrupen i långkalsonger och raggsockor, med håret i en otvättat knut på huvudet och åt grillad kyckling samtidigt som jag tittade på det senaste, sorgliga, avsnittet av min favoritserie. Så det förekom en del snorig fulgråt. Bakom mig tornade tvätthögen och disken upp sig, som sig bör en helg. Då ringer ett gäng från klassen och frågar käckt; "Ska vi inte hitta på något? Kan vi komma till dig?".
 
??
 
!!!!!
 
Så jag lyckades avstyra den planen och så träffades vi på närmsta pub istället så fort jag hade hunnit snygga till mig. Hade jättekul där och sen gick vi vidare till skogshögskolans bar som endast är öppen en kväll varannan månad. Vi var dessutom där tidigt och hamnade mitt i avslutningen på en sittning för något lantbruksprogram. Och jösses, det var som att hamna på en logdans hemma i småland! Spelades Black Jack.. Arvingarna.. Ja vad alla dansband nu heter. Och jag var en av de få på stället som kunde dansa bugg. Och foxtrot! Jag menar hallååå? Har de aldrig varit på ett bondbröllop? 60-årsfest? Nä de kan ingenting dagens ungdomar... Hur som helst var det jäkligt kul. Sista timmarna var det vanlig klubb och innan hemgång lite allsång till gyllene tider. Inget slår 200 fulla människor som hänger på varandra och skrålar per gessles bästa.
 
Ja skogshögskolan var vi ju på, fullt med byten på väggarna, t.o.m en uppstoppad huskatt satt ovanför kakelugnen. Det var lite skumt.. Hela grejen kändes lite som att jag klivit in i någon slags illusion. Dansband och 80-talspop i centrala Umeå, på stadens häftigaste studentbar(just för denna kväll), i något som liknade en alpstuga/mormors vardagsrum. 

Kommentera

Publiceras ej