Marknad

0kommentarer

Ja herrejösses, jag tänkte sammanfatta de senaste dagarna men jag verkar ha glömt bort det mesta. Eller så har det varit ganska händelselöst helt enkelt. Mycket plugg, en helt oförberedd gruppredovisning igår, sedan fest igårkväll. Det var jättekul förutom att jag var så jädrans förkyld. Trots hemkomst klockan sisådär tre på natten så vaknade jag vid åtta, pigg men täppt och hes. Gissade att den här sjukan kommer bli mycket värre, så jag passade på att gå ner till centrum och besöka bondens marknad medans jag fortfarande orkade. Mötte upp Cissi och vi käkade både "sjöbab"(friterad strömming i pitabröd) och kantarelltoasts. Mmmm.
 
De hade släpat dit en sten/ved-ugn och stod och gjorde tunnbröd! Sen bara snodde ihop dom och lade ner i påsar som man fick köpa. Jag var jätteimponerad, men cissi, vars familj är tunnbrödsbagare, var inte lika entusiastisk.
 

Och tänk er min glädje, när jag i förrgår hittade platta persikor på det lilla lokala Ica, och sedan ännu fler nu under marknaden! Dessa är SÅ goda, ni kommer vilja dö i en hög med platta persikor. Och låt er inte skrämmas, de må se förjävliga ut, men smakar alltid gott. Flatqueens heter de och det verkar vara säsong på dem nu. Så köp!
 
Jo vad hittade jag mer? Bönor. Och de var supergoda. Min favvis.
 
Japp japp, förkyld och eländig som jag är verkade det som en bra idé att ladda med antioxidanter och vitaminer. Kiwi, plommon, persikor, platta persikor, jordgubbar och blåbär. Mmmm.
 
En riktigt härlig dag. Imorgon blir det massor med plugg och sen försöka kurera sig så gott det går.

Kommentera

Publiceras ej