Min mamma

1kommentarer

Hon är så jäkla duktig, på precis allt. Hon är stark, och smart, och har ett så öppet sinne. Hon kan erkänna när hon har fel, men kämpa när hon vet att hon har rätt. Hon vet när hon ska backa, och när hon ska gå på. Hon prioriterar de rätta sakerna. Hon är så otroligt kreativ och ser möjligheter när andra ser motgångar. Hon är den mest givmilda person jag känner och hon är den minst egoistiska jag träffat.

Tack mamma, för att du är så otroligt inspirerande. För att du ser allt det bra i mig, för att du stöttar, för att du inte dömer, för att du peppar, för att du tror på mig och litar på mig. För att du alltid gått med på knasiga idéer, och kanske gett mig några. För att du under 21 år lärt mig så bra saker. 

Jag är så tacksam för att du gör mig trygg, jag är så glad att du gett mig möjligheter. Jag är också ödmjuk nog att förstå, att du gjort det lite för lätt för mig, ibland. Jag är intelligent nog att förstå när du drar största lasset men sedan låtsas att det var min bedrift. Jag önskar att fler var som du. Jag önskar att fler har någon som dig. 

"För världen är du bara någon men för någon är du hela världen"

 Och när jag är historieprofessor, eller arkivarie eller jobbar på konsum och du och Kurra har gått i pension ska jag ta hand om er. Ett hus i Barcelona kanske. Eller Gamleby åtminstone.

Grattis på mors dag!

1 kommentarer

pappa

26 May 2013 23:01

det kanske inte är jag som ska kommentera det här först, men jag önskar att fler mammor hade sån dotter som matilda,som kan skriva så kärleksfullt och fint om sin mamma. ps.....när är det fars dag?

Svar: Min mamma är lite seg för jag tror datorn bråkar med henne haha. Åh, tack fina pappa! Ja du får hålla ut, din tur kommer! :)
Matilda

Kommentera

Publiceras ej