Cafe Station

0kommentarer

Jo det är ett av mina favoritcafeer här i stan! Häromdagen var vi där och skulle titta när Daniel körde stand-up igen, han är jätteduktig men hade så mycket interna skämt riktade till MIG att jag frustade av skratt så det sprutade ramlösa ur näsan medan de andra i lokalen inte förstod så mycket mer än att tjejen på rad tre uppenbarligen hade stora problem att dricka ur en flaska. Det var lite musiker där också, en jättesöt tjej som sjäng så vackert att jag fick rysningar. Haffade henne efteråt i kön och bjöd henne på fikat , jisses vad go hon var! Här är en länk till ett klipp--> http://youtu.be/vFPeMRiWP_0
 
Sen har det ju också varit det här jättespektaklet i stan.... Umeå är europas kulturhuvudstad 2014 och invigningen var i lördags, 55.000 människor var tydligen vid älven och tittade! Jag jobbade men på morgonen när jag promenerade ensam(helt öde kl 08 en söndag) genom centrum fick jag se litegrann. Iskulpturer, kåtor, renar, snöslott, en pulkabacke utanför gallerian, eldar... Reprisen sänds på tv i SVT2 den 6 februari kl 16.20 samt i SVT24 den 6 februari kl 23:30. Programmet är även tillgängligt på SVT Play. Lite blandade känslor inför kulturåret, det har varit väldigt besvärligt med många ombyggnationer och liknande, men samtidigt älskar jag ju kultur. Bildmuseet får många nya häftiga utställningar, min favoritdokumentärfotograf Sune Jonsson har fått mer plats, nya kulturhuset kommer bli jättemaffigt och en massa annat roligt kommer hända.
 
 
 
 
Och på söndagsmorgonen blev jag även moster igen! Satt på helspänn på arbetet under natten och runt 05-06 fick jag besked att alla mådde bra och den lilla tjejen fötts. Så roligt! Finaste familjen har fått en till medlem, grattis till dem! Jag och Marcus sitter och tittar på bilder på den lilla fina och suckar och ååh´ar och aah´ar. 
 

Kommentera

Publiceras ej