Hej

0kommentarer

Står här och hackar morötter med min nya kniv jag köpte på Iitala-shopen i Vasa, fatta hur en liten grej kan revolutionera vardagen. Men det är en sån där supervass som man kan skära av sig fingret med och inte märka något förrän man hittar något mer al dente i rotmoset, så ska vara försiktig. Morötter ja, köpte fyra kilo morötter för de var fina och billiga och nu vet jag inte vad jag ska göra med dem. Frysen är min bästa vän(morotssoppan far in direkt). Kanske ugnsrostar lite.... Tur att magen min tål en del billigt som rotfrukter och råg iaf! 
 
Men det var ju inte det jag skulle säga utan att biljetterna hem äntligen är bokade. 6 mars flyger vi neråt och kommer fram med bussen 19.45. Wii! Kommer bli en hetsig och lite hattig vistelse då jag vill få ut maximalt av de dagarna och hinna träffa all när de har tid. Frukost där, eftermiddagen där, en sväng dit och en sväng dit.. Och vill ju inte bara träffa familjen utan också visa Marcus mina favoritställen. Men gud vad jag längtar!
 
Nu jobbar jag dubbelpass i helgen, ska träffa psykoterapeuten på måndag, och sen dubbelpass igen. Nu är det bäst att jag springer och handlar nattamat och så slänger mig i säng så jag är utvilad. 
 
Ha det bra!
 
Här är lite bilder från boken jag köpte i finland förresten, "Vårt land" tror jag den heter. Köpte den som inspiration, för vilka fina dokumentärfotografier det är i den! Påminner om en av mina favoritfotografer Sune Jonssons verk. 
 

Kommentera

Publiceras ej