Hej!

0kommentarer

Fick höra av min mamma att jag minsann inte skriver något på bloggen, och jag måste ju säga att jag faktiskt glömt att jag har en. Blogg alltså.
Vi ska flytta i juli, det kan jag ju berätta om. Den nuvarande lägenheten hyr vi i andrahand och det har fungerat jättebra, men bostadsbolaget är lite tjorviga med längre andrahandskontrakt och när kontraktet går ut har vi inte förtur på förstahanskontrakt, utan då läggs den ut på internet och den som klickar i först får hyra. Krångligt och chansen är stor att vi inte blir först, och måste då flytta ut med kort varsel. Och när vi insåg det började vi leta efter något annat. Och Umeå är en skitstad att hitta lägenhet i. Perioden med inflytt juni och juli är allra bäst, för då flyttar studenter, men ändå kunde vi med fem års kötid inte få särskilt mycket som rymmer två personer. Vi tittade på andrahanslägenheter men de kändes osäkra och kortvariga. Vi funderade på studentrum och att smuggla in mig på allehanda sätt(eftersom jag inte är student) men inget kändes riktigt rimligt. Vi vände och vred på det, funderade på att flytta ut från stan men då kan jag inte ta mig till jobbet. Vi åkte och tittade på otaliga lägenheter men återvände alltid besvikna pga fuktskador eller osäkra kontrakt och oseriösa uthyrare. Stressen bet sig fast och varje vaken minut undrade vi vart tusan vi skulle ta vägen i juli när vi måste flytta. Och så släpptes helt plötsligt mängder av lägenheter till ett nybygge vid älven av stadens största bostadsbolag och jag blev först i kö på en. Egentligen var det för dyrt för att vara en bra lösning, men om jag fortsätter jobba närmsta året så fixar det sig, och så får vi leta vidare sen. Vi hade orosklumpar i magen så himla länge över var vi skulle bo, och att skriva på det där kontraktet var den skönaste känslan. Det är värt allt att ha ett ställe där vi hyr i första hand, eller ett ställe överhuvudtaget. Så ja, det blir nog bra det här.
 
Och ja, jag har planer på att jobba i alla fall till NÄSTA höst, så lite mer än ett år. Jag studerar just nu distans på komvux vid sidan av och kommer göra så närmsta året. Det är inte riktigt något jag behöver läsa upp, utan jag känner att det är bra övning och kan ge lite meritpoäng när jag söker till universitet. Vad det nu blir. Ja jag har ju noll koll egentligen, det hör ni ju.
 
Och hallå förresten, jag har tagit sommarsemester för första gången i mitt liv tror jag och den början 11 augusti! Då kommer jag till smålands gröna ängar, blek som ett spöke kommer jag vara efter att ha jobbat natt månaderna innan visserligen, men vad gör det egentligen. Ingenting. Marcus brukar ju jobba något jävulskt på sommaren för att dryga ut kassan när studierna blir tuffa på hösten så vi får se om han kan hänga med några dagar, annars kommer jag själv. Kul det ska bli! Saknar alla så himla mycket och Agnes, AGNES.
 
Slänger med lite bilder också, med start i november/december 2014, bara dåliga mobilbilder.
 
Här gjorde vi pepparkakor, och jag bad skämtsamt Marcus göra något som symboliserade mig, så gör jag något åt honom(vi hade alldeles för mycket dötid när mörkret sänkte sig över norrland). Han kom med den här en bra stund senare och deklarerade stolt att han gjort en ett porträtt av mig som en vacker ängel:
 
Och sen, äntligen, åkte vi för att fira jul i mitt hem! Här är söt-Agnes som pyntar hos farmor och farfar:
 
Och här sitter vi och väntar på mat hos Pappa och Johanna, alltså förstå lyxen. Sitta och vänta på mat(och lösa pussel).
 
Och här är ljuvligaste systerdotter Ida som inte fick äta på min mobil och gav mig den här blicken och då knycklas ju ens vilja ihop till ingenting.

När vi åkte upp mot Umeå igen så stannade vi en natt på hotell i stockholm. Det var så fint och frukosten så god.

Kommentera

Publiceras ej