Kollektivtrafik en fredagnatt

3kommentarer

Jag har ingen tv här hemma, senaste jag tittade på en tv var förmodligen dagen jag flyttade hemifrån, slutet på augusti. Så på middagen hos cissi ikväll drogs jag till tv:n likt en fluga dras till ljus. Fantastiskt, hur hamnar människorna i lådan? Finns det flera bilder att välja mellan? Ungefär så var upplevelsen, jag återupptäckte televisionsteknologin. Hade trots det en fantastiskt mysig kväll med de andra, och vid elva snåret satte jag mig på bussen hem. Var helt tomt, i ett par hundra meter, för sen klev ungefär halva umeås studentkår på bussen för att vallfärda till klubbarna i stan. De hade också förträngt att halloween är över, så majoriteten var utklädda och fulla, jag satt sedemera inklämd mellan picatchu och harry potter mesta av tiden. Roliga människor dock. 

Kaxig HarryP: Ser du inte vad jag är? *tar på sig runda glasögon*
Jag: Nej det var väldigt svårt! Hmmm... Nån politiker?
HarryP: *tystnad, ser bedrövad ut* Är du seriös?
Pocahontas på andra sidan gången: Han räddar världen! Det är Harry Potter!
Jag: HP räddar inte världen. Han glider genom livet genom att skylla på sin dåliga uppväxt och en tursamt möte med Voldemort.
HarryP: Det är inte sant! Jag/han räddar världen!
Jag: *petar på trollstaven han täljt från en björkgren* Med den?

Slutar i applåder och inbjudan till krogen(och nej jag följde inte med 70 okända personer till stan) Vilken bussresa... Dessutom fungerade inte bussens stationsinfo-skylt, så ingen visste var vi var, och vid varje stopp skrek någon "UUUUUT" och alla pressade sig ut och trampade säkert ner några på vägen, innan någon ropade "det var fel, IIIIIIIN IGEN" och så pågick det i hela resan hem haha.. Otroligt underhållande att se på.

Nu är jag äntligen hemma, har tryckt i mig en värktablett för jag har inflammation i en visdomstand. Galet vad jag är sjuk nu för tiden, förfaller snarare..