Rubrik

0kommentarer

Nu har det dunkat från övervåningen hela dagen. Bör jag vara orolig? Är personen självdestruktiv? Epileptiker? Så många frågor..

Förövrigt pluggar jag mest nu för tiden, 11 effektiva timmar blev det idag. Har tenta på fredag, sen metodseminarium i källkritik nästa vecka och så tenta igen veckan därpå. Och just det, föreläsning varje dag! Men det är okey, källkritik kan jag redan.. det är typ; studier har visat = forskare har gissat. DONE! Läraren kommer bli stolt. Jag tror jag kommer briljera med min svengelska på tentan också. Det är jobbigt när man läser en faktabok på engelska men ska skriva instuderingsfrågorna på svenska, hittar fler och fler missar i mitt block; "Tiberius Gracchus, 163-133 f.kr, var horrified över detta och"..... ??? Ta dig samman nu Matilda och finn modersmålet inom dig!

Ska nog ta o äta snart, är hungrig. Jag gjorde storkok på min asgoda köttfärssås häromdagen, och ni vet när man tänker "åhh det är bra att ha någon dag när man kommer hem och är helt slut efter plugget och inte orkar laga nåt bla bla bla....". Öh nej så blir det inte. Du kommer äta det tills du är så trött på det att du kräks eller måste pressa ner det med pepparkvarnen. För om du har ett liv så kommer du inte ställa dig och laga mat när det finns mat. Fact of life, bara att acceptera. Jag har löst det genom att göra en avskyvärd gryta som inte kommer ut ur frysen förens jag är så "slut efter plugget" att jag kravlar mig hem på armbågarna. Men, då vet jag i alla fall, att det finns lagad mat.

Kommentera

Publiceras ej